De voordelen van langdurig Ashwagandha gebruik

De kracht van Ashwagandha komt vooral naar boven als je het voor een langere tijd dagelijks gebruikt. Het middel wekt dan verschillende werkingsmechanismen op die een significante impact kunnen hebben op je gezondheid en leefcomfort. Ook kunnen je sportprestaties verbeteren door de invloed op je hormonale huishouding. Steeds meer mensen stappen over op het dagelijks gebruik van Ashwagandha als natuurlijk middel dat de gezondheid kan bevorderen. 

Lees in onze blog van vandaag hoe langdurig en dagelijks gebruik van Ashwagandha kan zorgen voor significante gezondheidseffecten. 

Impact van langdurig en dagelijks gebruik

Ashwagandha kent een rijke historie en wordt al duizenden jaren gebruikt in de Ayurvedische geneeskunde. Tegenwoordig zien steeds meer mensen het nut in van het kruid en gebruiken ze het dagelijks als supplement om te genieten van verschillende effecten. Om het maximale uit je Ashwagandha gebruik te halen is het belangrijk om de supplementen voor een lange tijd en dagelijks te slikken

De voordelen van dagelijks Ashwagandha gebruik

Als je dagelijks het kruid gebruikt, nuttig je optimaal je Ashwagandha. Je ervaren en de gezondheidseffecten die optreden kunnen afhangen van je consistente inname. Mis je bijvoorbeeld een aantal keer je supplement te nemen, dan is er in principe nog niet veel aan de hand. Echter, kan het misschien wel wat langer duren voordat effecten optreden. Door constant je supplementen te nemen elke dag zul je dus eerder en sterkere symptomen ervaren. Het is daarom handig om een goede gewoonte in te bouwen door je Ashwagandha standaard na je ontbijt te consumeren. Ook kan het helpen om geheugensteuntjes te bouwen, bijvoorbeeld door je supplementen altijd op dezelfde plek te leggen. Door ze op een zichtbare plek te houden (buiten het bereik van kinderen of huisdieren) wordt je er makkelijk aan herinnerd om de supplementen te slikken. 

De voordelen van langdurig Ashwagandha gebruik

Om echt de vele gezondheidseffecten te merken, dien je de supplementen voor een langere tijd consistent te slikken. Uit onderzoek blijkt namelijk dat de meeste werkingsmechanismen pas optreden na wekenlang gebruik, afhankelijk van persoonlijke factoren (zoals gewicht, dieet en gezondheid) en de dagelijkse dosis die je neemt. Over het algemeen zorgt een hogere dosis ervoor dat je sneller bepaalde effecten kunt merken. Studies hebben aangetoond dat bij een dosis van 600 milligram de stressverlagende werking van Ashwagandha na ongeveer 60 dagen merkbaar wordt. Het kalmere en gebalanceerde gevoel treedt op door de afname van cortisol, het stresshormoon in het lichaam. Bij een dosis van 1000 milligram kunnen gebruikers zelfs al na 42 dagen een significante verlaging van cortisol ervaren. Andere effecten zoals de verhoging van testosteron in het lichaam

hebben ook profijt van langdurig Ashwagandha gebruik en kunnen sneller optreden als de dosis hoger is. 

Bijwerkingen bij langdurig Ashwagandha gebruik 

Let wel op, als de dosis hoger is en je gebruikt Ashwagandha voor lange tijd, kun je mogelijk ook eerder bepaalde bijwerkingen ervaren, zoals maagklachten of last van een slappe ontlasting. Het is daarom altijd verstandig om niet met een te hoge dosis te beginnen en te kijken hoe je lichaam reageert op een lagere hoeveelheid. Wanneer je je daar prettig bij voelt, kun je beginnen met het verhogen van je Ashwagandha dosis. 

Beginnen met Ashwagandha

Ben je geïnteresseerd in Ashwagandha en wil je beginnen? Bekijk dan onze favoriete Ashwagandha supplementen op onze reviewpagina en haal de beste Ashwagandha binnen!


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function jnews_encode_url() in /home/customer/www/ashwaganda.nl/public_html/wp-content/plugins/jnews-social-share/class.jnews-select-share.php:222 Stack trace: #0 /home/customer/www/ashwaganda.nl/public_html/wp-content/plugins/jnews-social-share/class.jnews-select-share.php(366): JNews_Select_Share::get_select_share_data('facebook', false) #1 /home/customer/www/ashwaganda.nl/public_html/wp-content/plugins/jnews-social-share/class.jnews-select-share.php(65): JNews_Select_Share->build_social_button('facebook') #2 /home/customer/www/ashwaganda.nl/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(324): JNews_Select_Share->render_select_share('') #3 /home/customer/www/ashwaganda.nl/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(348): WP_Hook->apply_filters(NULL, Array) #4 /home/customer/www/ashwaganda.nl/public_html/wp-includes/plugin.php(517): WP_Hook->do_action(Array) #5 /home/customer/www/ashwaganda.nl/public_html/wp-includes/general-template.php(3066): do_action('wp_footer') #6 /home/custo in /home/customer/www/ashwaganda.nl/public_html/wp-content/plugins/jnews-social-share/class.jnews-select-share.php on line 222